Exit Zone Februarie 2015

Am încheiat prima ediție a atelierului Exit[Zone]. A fost bine? A fost greu? A fost minunat?

A fost o aventură, asta e sigur. A fost o călătorie, o descoperire de sine alături de oameni care mi-aș dori să-mi rămână prieteni. Oameni alături de care râd din toată inima și alături de care nu mi-a fost frică să și plâng. Pentru fiecare acest atelier a însemnat ceva diferit, fiecare a venit cu alte idei, dorințe, obiective de atins sau, dimpotrivă, fără nicio idee clară a ceea ce își dorește de la acest atelier. Sigur știm cu ce am plecat fiecare. Cu niște frâie un pic mai eliberate și cu starea de bine pe care ți-o dă acest lucru. Un mare câștig aș zice eu.

A fost bine. A fost și greu. În mod sigur a fost minunat. (Mihaela M)

Prima experiența a atelierului Exit[Zone] a fost pentru mine frumoasă, sinceră și reală. La prima întălnire din studio, împreună și nesiguri ne-am descoperit corpul emoțional și au luat contact pentru prima dată cu dansul contemporan. Știu, este greu să te lași atins de un necunoscut, să dansezi cu ochii închiși, să te joci cu cu sărutul imaginar într-un dans al libertăților și să dansezi conform interiorului tău … Unora le-a fost sunt sigur foarte greu, insă au mers mai departe cu curaj, depăsindu-și angoasele și fricile. La a doua întălnire, care s-a derulat în mare parte în aer liber, am dansat ca niște nebuni frumoși pe străzi și prin parcuri, pe muzica lui Byork, Pink Floyd, Rebecca Karijord și alții. S-a râs foarte mult (uneori poate din cauza stresului puternic), am dansat intens pe ploaie și am suprins privirele străinilor. Uneori am smuls chiar și un zâmbet de pe feți înghețate și împietrite. Ne-am facut selfie-uri si am dansat în felul nostru străinilor pe care i-am întălnit. Iar la ultima întălnire de dans, într-un cadru mai intim la cineva acasa, ne-am adresat întrebări incomode despre viață, ne-am îmbrățișat la propriu și ne-am descoperit dansand fațete noi ale corpului și sufletului. (Cosmin M)


Că dansezi pe stradă sau te cauți într-o fotografie incomodă, că scrii despre temerile tale sau te deschizi în fața unor oameni străini cu care ajungi să împărtășești o intimitate care de obicei sperie, este o experiență intensă care te ajută să te descoperi, pe măsură ce îi descoperi și asculți cu adevărat pe ceilalți.
Pentru mine a fost o bucurie apropierea de acești oameni care s-au dovedit frumoși chiar și cînd și-au mărturisit vulnerabilitățile, fricile și neîmplinirile, oameni diferiți și totuși apropiați prin curaj, talent, dorințe sau sensibilitate și mai ales prin disponibilitatea de a-i lăsa pe ceilalți să-i cunoască.
E o bucurie să împarți, să dai și să primești, atît de intens și de profund. (Anca A)

Atelierul Exit[Zone] m-a făcut să devin mai încrezător în propriile forțe, am căpătat multă încredere în mine, dezinvoltură și expresivitate. Exercițiile de la dans m-au făcut să mă simt liber și fericit și m-au ajutat să-mi ating și împing niște limite/bariere de care îmi era frică să trec. Prin scriere am dobândit o lejeritate în a comunica și explica mai detaliat, evenimentele care se petrec în viața mea. Prin fotografie am descoperit că atunci când ești natural devii o persoană frumoasă și fără defecte. Vă mulțumesc că m-ați ajutat să mă descopăr și să evoluez spre o viață mai frumoasă, liberă și plină de iubire. (Claudiu S)

 Am venit la acest atelier, fără un obiectiv bine definit, dar faptul că era despre ieșirea din zona de confort, a fost suficient pentru mine, care în ultimul timp asta am căutat; îmi aduc aminte prima întâlnire … cât de stânjeniți eram toți, și încordați, și cât de ușor mi-am creeat o imagine falsă despre oamenii din jurul meu. Îmi pare rău că am fost superficială în acea seară și mă bucur nespus de mult că am mers mai departe … până la capăt. Mă bucur că le-am trecut împreună.  (Alina A)

Exit[Zone] m-a învățat să aplic tehnica “pașilor mici” în viața de zi cu zi, pentru a-mi îndeplini scopurile, pentru a-mi depăși blocajele și într-un final pentru a mă simți mult mai bine (fericită, împlinită și în control asupra proprie-mi vieți). Am învățat asta prin diverse exerciții (scris, dans, imagine) al căror rezultat minunat l-am conștientizat poate mai puțin pe parcurs, mai mult la final și pe care încă îl conștentiez. Sper să îl conștientizez și să îl apreciez toată viața. Sper să nu las uitării această experiența și trăirile frumoase produse de ea. Sper să îmi reamintesc de fiecare dată că schimbări aparent minore pot produce efecte majore. Vreau să vă mulțumesc Mihaela Muresanu, Vera Ion, Cosmin Manolescu, Isolda Zavoianu pentru ideea grupării mai multor activități în acest format cât și pentru modul în care ne-ați ajutat să le punem în practică. Pentru “colegii mei de suferință” cred că sunteți cu toții niste oameni deosebiți și mă bucur că ne-am cunoscut. Abia acum am intrat în zona de confort! (Irina N)

